SGS Türkiye Fildişi’ne gerçekleşecek sevkiyatlar öncesi uygunluk değerlendirme programı prosedürünü açıkladı.
Buna göre; doküman kontrolü sürecinde, ihracatçı firma tarafından doldurulan RFC (Request For Certification) Başvuru Formu’nun kaşeli ve imzalı olarak iletilmesi gerekmektedir. Dokümanlar arasında, ihracatçı firma tarafından İngilizce olarak düzenlenen, ürünlerin tanım detayları ve fiyat olarak uluslararası ticaret terimlerinin yer aldığı Proforma faturanın yer alması şartı aranmaktadır. Ürün test raporları ve ISO 9001, ISO 22000, ISO 14001 vb. kalite belgelerinin İngilizce olarak iletilmesi gerekmektedir.
Önemli Not: Sertifikanın hazırlanma sürecine gelindiğinde FDI (fiche de declaration a l’importation) dokümanı talep edilmektedir, bu dokümanı alıcınızdan PDF olarak temin ederek iletmeniz yeterli olmaktadır. Bu evrakı sonradan zaman kaybı yaşanmaması adına baştan iletmenizi tavsiye ederiz.
Gözetim süreci ise; tüm dokümanların eksiksiz olarak SGS Türkiye’ye gönderilmesinin ardından başlamaktadır. Teknik inceleme için dokümanların Merkez Ofise aktarılması ve dokümanların uygun bulunması durumunda gözetim organizasyonu için koordinatör tarafından gözetmen ataması gerçekleştirilmektedir. Faturada bulunan ürünlerin ilgili kontrol listesine göre gözetiminin gerçekleştirilmesinin ardından teknik standartlarda belirtilen ürüne ait markalama ve paket kontrolü merkez ofis tarafından kontrol edilmektedir. Fiziki gözetimin olumlu sonuçlanmasını takiben final dokümanları talep ediliyor. Ödeme dekontunun iletilmesinin ardından pdf olarak FİLDİŞİ SAHİLİ COC belgesi taslağı hazırlanmaktadır. Taslak onayına istinaden de orijinal belge düzenlenerek e-mail üzerinden ihracatçı firma ile paylaşılmaktadır.
Gözetim yapıldıktan sonra sevkiyata ait final evraklarınızın 2 ay içerisinde tarafımıza iletilmesi gerekmektedir. Gözetim raporlarının geçerlilik süresi 2 ay olduğundan dolayı gözetimin üzerinden 2 aydan fazla süre geçtiği takdirde gözetimin tekrar yapılması gerekmektedir ve bu gözetim ek ücretlendirme uygulanarak yapılmaktadır.
Programlanmış gözetim tarihinin son 24 saat içinde iptal edilmesi, ertelenmesi veya uygunsuzluk olması halinde tekrarlanması durumunda günlük ek ücretlendirme yapılmaktadır.
Ücretlendirme detayları için lütfen bizimle iletişime geçiniz.
İletişim bilgilerimiz:
Mert SOLMAZ - +90 530 108 00 66
Berkan ÖZ – +90 530 954 72 87
Mehmet EVREN - +90 533 601 54 59
Cesur ÖZTÜRK - +90 530 925 61 33
SGS HAKKINDA
Biz SGS’yiz - dünyanın lider gözetim, test ve belgelendirme kuruluşu. SGS kalite ve doğruluk konusunda küresel bir referanstır. Müşterilerimize, 93.000'den fazla çalışanımız, dünya geneline yayılmış olan 2.600'den fazla ofis ve laboratuvar ağımızla daha iyi, daha güvenli ve birbirine daha bağlı bir dünya sağlıyoruz.
Bağlar Mah. Osmanpaşa Cad. No: 95, İş İstanbul Plaza A Girişi, Güneşli,
, 34209,
İstanbul,
Türkiye